Alternate Text
گفت و گوها
اهمیت توسعه دریامحور در نگاه نمایندگان مجلس دوازدهم؛
کشورمان با برخورداری از 5هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب، یک کشور آبی و دریایی محسوب می‌شود و 40 درصد مرزهای ایران را هم مسیر دریایی تشکیل می‌دهد که ظرفیت بسیار خوبی برای ترانزیت و درآمد ایجاد می‌کند اما با وجود این ویژگی‌ها، از درآمدهای یک کشور دریایی بی‌بهره است به‌طوری‌که طبق گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس عمده فعالیت‌ها در عرصه سواحل کشور، مربوط به محدوده‌های شهری و روستایی و تأسیسات بندری و نظامی بوده که همه اینها حدود 5 درصد از ظرفیت سواحل کشور را به خود اختصاص داده‌اند و 95 درصد از این ظرفیت مورد توجه قرار نگرفته است.
مؤسسه آموزشی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال اخیر شاهد تحولاتی جدی در فعالیت خود بوده است.
وضعیت کریدورهای ایرانی مبهم شد؛
رقابت کریدورهای حمل‌ونقلی در اطراف کشور شدت فزاینده‌ای یافته تا حدی که می‌شود آن را نوعی «نبرد کریدوری» تعریف کرد چرا که توفیق هرکدام از این کریدورها به معنای حذف یا ابتر ماندن دیگری است.
آبان‌ماه سال جاری برای بخش دریایی کشور نقطه عطفی تاریخی به شمار می‌آید.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حرکت جدیدی را در مسیر ابلاغیه توسعه دریامحور آغاز کرد
یارد شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز طی سال‌های اخیر ضمن سازماندهی دوباره در مسیر توسعه و رونق قرار گرفته است.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از دو سال پیش و از زمانی که به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب فرایند احیاء و رونق بخشیدن به این کریدور را آغاز نمود، اعلام کرد که بر اساس برنامه 5 ساله راهبردی خود به دنبال تبدیل شدن به نخستین شرکت حمل‌ونقل لجستیکی کشور است. این گروه با توجه به امکانات حمل‌ونقل چند وجهی‌ای که در اختیار دارد بهترین کاندیدا برای این مهم در میان شرکت‌های دیگر حمل‌ونقلی کشور است.
لجستیک بدون بخش ریلی توانمند محلی از اِعراب ندارد. بر این اساس گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی برنامه راهبردی 5 ساله خود توسعه بخش ریلی را در دستور کار قرار داده و شرکت حمل‌ونقل ترکیبی وابسته به این گروه در همین راستا دست به توسعه ناوگان ریلی زده است.
وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی یکی از راهبردهای مهم این وزارتخانه و دولت سیزدهم را تقویت ترانزیت با ایجاد شرکت‌های بزرگ لجستیکی اعلام کرد.
گفت‌وگو با مدیر بندر سالیانکا
بندر سالیانکا در شمال غربی دریای خزر و از جمله بنادر واقع در استان آستاراخان روسیه است که در دهانه رود ولگا قرار دارد و هم اکنون، تحت مالکیت و راهبری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است که با سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری در حال بازسازی و افزایش ظرفیت است.